Vyhlášky pro rok 2023 a info o zprovoznění dálkové evidence posudků
se nachází v sekci
https://www.znalcijested.cz/vybrana-legislativa.html
Seminář Liberec listopad 2022 záznam v PDF
Nachází s sekci "Vzdělávání pro členy", text přednášek
Ilustrační vzor posudku a vzor smlouvy se zadavatelem rok 2021
se nachází v sekci aktuality pro členy, vybraná legislativa
http://www.znalcijested.cz/vybrana-legislativa.html
Přihlášení pro znalce
pozemek se stavbou jiného vlastníka (vyhledávání)
Laická
veřejnost
Odborná
veřejnost
Registr
nemovitostí
Aktuality
pro členy
Vzdělávání
pro členy
Konference
pro členy
Časopis
vyhledávání:
(59x)
Jednotný funkční celek
(52x)
Oceňovací vyhláška 2019
(44x)
Oceňovací vyhláška
(41x)
Cena stavebního pozemku
(30x)
2021
(29x)
Smluvní znalec pro Komerční banku
(25x)
Pozemek zahrady
(24x)
Stavební pozemek
(23x)
Funkční celek
(23x)
Zastavěná plocha a nádvoří
(20x)
Slavíček
(20x)
Výměr MF č.01/2013
(19x)
Dolored Informace
(18x)
Pozemek se stavbou jiného vlastníka
(15x)
Kontakty
(14x)
Novela Zákona 151/1997
(11x)
Cena pozemku neoceněného v cenové mapě
(9x)
Jana pajrová
(9x)
Mlčenlivost soudního znalce
(8x)
Morávek
Spolek soudních znalců České republiky
Vyhledávání výrazu 'pozemek se stavbou jiného vlastníka':
Článek 11 Před
se
da představenstva komory Před
se
da představenstva, 1. místopřed
se
da představenstva a 2. místopřed
se
da představenstva komory zastupují komoru navenek. Před
se
da představenstva komory v rámci své působnosti zejména: zabezpečuje realizaci usne
se
ní představenstva, zabezpečuje řídící a koordinační činnost komory, svolává za
se
dání představenstva a před
se
dnictva komory, před
se
dá za
se
dání představenstva, před
se
dnictva komory a sněmu, případně pověřuje řízením těchto za
se
dání
jiného
člena představenstva, jmenuje a odvolává 1. místopřed
se
du, 2. místopřed
se
du, místopřed
se
dy a případně i další členy před
se
dnictva komory, jmenuje a odvolává členy redakční rady časopisu Znalec. Před
se
da představenstva komory může pověřit zastupováním pro jednání v jednotlivých případech další členy před
se
dnictva nebo představenstva. V případě, že před
se
da představenstva není schopen vykonávat svou funkci z vážných důvodů (úmrtí, dlouhodobá nemoc apod.), přebírá všechny jeho pravomoci 1. místopřed
se
da. V případě, že 1. místopřed
se
da není schopen vykonávat svou funkci z vážných důvodů (úmrtí, dlouhodobá nemoc apod.), přebírá všechny jeho pravomoci 2. místopřed
se
da. V případě, že nikdo z těchto tří funkcionářů by nevykonával svou funkci, představenstvo má právo převést volbou pravomoci těchto funkcionářů na
jiného
člena představenstva.
1) Jak ocenit podle vyhl.č. 441/2014 Sb. bytové a nebytové jednotky? 2) Problém s oceněním nemovitosti, kde je v celku více hlavních staveb.
Jak ocenit podle vyhl.č. 441/2014 Sb. bytové a nebytové jednotky. Zjistila j
se
m že KÚ v okolí mají v evidenci jen zápisy podle zákona o vlastnictví bytů. Z KÚ ,pracoviště Havlíčkův Brod mi dokonce sdělil, že neví o tom, že by měli provádět změny v evidenci . Podnět k novému zápisu spoluvlastnického podílu by mu
se
l vycházet z nového prohlášení
vlastníka
. Problém s oceněním nemovitosti, kde je v celku více hlavních staveb. Podle programátora PLUTO-OLT je možné na začátku posudku zadat části posudku , ale v různých částech kú, nastavit ceny pozemků a doplnit v těchto částech stavby, které
se
na pozemcích nachází. Zajímal by mě názor váš názor, protože už mám požadavek na toto ocenění.
ETICKÝ KODEX SOUDNÍHO ZNALCE
Převzato z Komory soudních znalců ČR –
se
kce stavebnictví Brno Dokument, který byl schválen členskou základnou usne
se
ním Valné hromady dne 27.3.1999 Komory soudních znalců České republiky
se
kce stavebnictví region Ještěd o.s. Tento kodex obsahuje etické a profesní zásady, kterými
se
řídí znalec při své činnosti. 1) VZTAH KE SPOLEČNOSTI Znalec při své práci chrání zájmy veřejné, prosazuje zvyšování profesionální úrovně znaleckých posudků, plně využívá svého vzdělání a praxe v oboru, je společensky bezúhonný a zadané zpracování vykonává s vědomím plné zodpovědnosti za jeho výsledky. Znalec je povinen při své práci dodržovat a dbát na dodržování platných zákonů, nařízení a norem. 2) VZTAH KE KLIENTOVI Znalec ochraňuje zájmy svého klienta, podřizuje svůj osobní zájem zájmu klienta. Pokud by došlo ke střetu zájmů, je povinen o tom neprodleně klienta vyrozumět a případně od zakázky odstoupit. Jednání znalce s klientem jsou důvěrná a jím poskytnuté informace nesmí být použity při jiném odhadu nebo činnosti bez jeho souhlasu. O skutečnostech týkajících
se
klienta zachovává znalec mlčenlivost. Znalec vykonává práce na zakázce s vysokým profesionálním úsilím a na odpovídající úrovni s cílem zajistit vysokou kvalitu znaleckého posudku. Znalec odpovídá za škody způsobené klientovi, případnou chybu nebo omyl bezodkladně napraví. Znalec má nárok na přiměřenou odměnu za provedené úkony, dohodu o výši honoráře, termínu realizace uzavře s klientem před zahájením prací na znaleckém posudku. Znalec nesmí bez předchozího souhlasu klienta pověřit zpracováním zakázky
jiného
znalce. Může však s jeho vědomím přibrat další odborné konzultanty resp. zadat formou subdodávky ty části znaleckého posudku, které jsou mimo obor jeho specializace. Nezbavuje
se
však odpovědnosti za koordinaci a řízení v průběhu zpracování jakož i za konečné znění znaleckého posudku. Znalec nesmí zpracovávat znalecké posudky v oboru resp. odvětví, pro nějž nemá oprávnění. Pokud je zadaný případ nad jeho síly a schopnosti, doporučuje
se
navrhnout
jiného
odborníka. 3) VZTAH K PROFESI Znalec při výkonu své činnosti dbá na dodržování společenských a etických pravidel a musí
se
vyvarovat takových způsobů jednání, které by ohrozily nebo znevážily profesi soudního znalce ve společnosti. Znalec soustavně zvyšuje svou odbornou úroveň, nelituje finančních prostředků a času na opatřování a studium odborné literatury a časopisů. Opatřuje znalecký posudek podpi
se
m a razítkem – tím přebírá odpovědnost za odbornou úroveň a kvalitu dokumentu. Znalec nepřijme zakázku neslučitelnou
se
slibem znalce a s jeho etickou odpovědností a pokud možno
se
vyhýbá zpracování znaleckých posudků v těch případech, u kterých může vzniknout námitka podjatosti. Znalec provádí místní šetření po předchozí přípravě s cílem získat maximum informací na místě samém a odchází z místa teprve tehdy, když jsou všechny zdroje vyčerpány. Znalec si provádí řádnou dokumentaci místního šetření a pokud to okolnosti vyžadují, dokládá fotografickou dokumentaci. Věnuje maximální pozornost zpracování nálezu jako první a velmi důležité části znaleckého posudku. 4) VZTAH KE KOLEGUM ZNALCUM Znalec
se
vyvaruje při své činnosti úmyslného přímého i nepřímého poškození svého kolegy, neodmítne mu požadavek na konzultaci, přičemž konzultace většího rozsahu
se
rozumí za úhradu. Znalec je povinen uvádět ve znaleckém posudku jakoukoliv změnu konzultantů. Znalec oznámí kolegovi, že provádí protiposudek resp. revizní posudek a vyžádá si eventuální vysvětlení k danému případu. Přitom uvážlivě posuzuje skutečnosti jaké podklady byly předchozímu zpracovateli dány k dispozici a k jakému účelu mu bylo přesně formulováno zadání. Znalec
se
vyvaruje poškozování svých kolegů nepřiměřenými nabídkami pokud
se
týká výše honoráře. 5) VZTAH KE KOMOŘE Znalec je povinen platit členské příspěvky v termínech a výši schválené Valnou hromadou
se
kce KSZ, má právo využívat všechny placené a neplacené služby poskytované komorou. Znalec má povinnost oznámit Komoře údaje o své osobě, které mají vliv na výkon znalecké činnosti, Komora je povinna reagovat na každý podnět znalce. Komora zachází s údaji o svém členu jako s důvěrnými a nesmí je bez souhlasu poskytnout dalším osobám. Komora smí pouze bez souhlasu sdělit jméno znalce, obor či specializaci a kontaktní adresu. Znalec má právo na smírčí řízení při sporu s jiným znalcem před výborem
se
kce KSZ a podporu odbornou resp. právní při sporu s osobou jinou (fyzickou nebo právnickou). Komora má povinnost vést neprodleně proti svému členovi disciplinární řízení při závažném porušení tohoto morálního kodexu Za použití různých pramenů a připomínek v průběhu schvalování
se
stavil a navrhl: Ing. Buchta – jednatel výboru KSZ
se
kce stavebnictví Brno
Problematika obvyklé ceny pozemku
se
stavbou
jiného
vlastníka
. V přiloženém souboru máte judikát NSČR, který je závazný.
Dobrý den kolegové, dovoluji si
se
na vás obrátit s následujícím problémem při ocenění pozemku. Předpoklad a vstupní informace: 1. Jedná
se
o
pozemek
v obci, která má cenovou mapu a oceňovaný
pozemek
je ve skupině s vyznačenou cenou. 2.
Pozemek
je dle skutečnosti zahradou u rodinného domu. Přístup na
pozemek
je pouze přes zastavěný
pozemek
s rodinným domem. 3. Stavební
pozemek
a zahrada nemají stejného
vlastníka
. 4. Dle § 27
se
oceňují stavební pozemky podle cenové mapy. Zdůrazňuji stavební pozemky, které jsou specifikovány v zákoně 151/1997 Sb., v § 9 - členění pozemků. V tomto § jsou stavebními pozemky kromě jiných podle písmena a) odstavec 2 pozemky charakteru zahrady a ostatní ploch, které tvoří Jednotný funkční celek
se
stavbou
a pozemkem evidovaným v KN v druhu pozemku zastavěná plocha a nádvoří a jsou ve vlastnictví stejného subjektu. Dotaz k problematice: Pokud není
pozemek
v souladu s § 9 zákona stavebním pozemkem (není splněno vlastnictví), oceňuje
se
pozemek
dle § 27 vyhlášky. Zdeněk Tomíček
Ocenění pozemku dle cenové mapy Mám na věc trochu jiný názor než kolega Bartoš. přesné znění části zák.151/1997 Sb: ..... "§ 9 Členění pozemků (1) Pro účely oceňování
se
pozemky člení na a) stavební pozemky, kterými jsou 1. nezastavěné pozemky evidované v katastru nemovitostí v jednotlivých druzích pozemků, které byly vydaným územním rozhodnutím22), regulačním plánem23), veřejnoprávní smlouvou nahrazující územní rozhodnutí24), nebo územním souhla
se
m25) určeny k zastavění; je-li zvláštním předpi
se
m stanovena nejvyšší přípustná zastavěnost pozemku, je stavebním pozemkem pouze část odpovídající přípustnému limitu určenému k zastavění," ..... POZOR : to že
pozemek
zahrady
se
v územním plánu nachází v zastavitelné ploše ještě neznamená, že
se
jedná o stavební
pozemek
. Definice stavebního pozemku zákona o oceňování majetku dle § 9 odst.(1)a 1. je rozšířená definice stavebního pozemku ve stavebním zákonu č.183/2006 Sb. A zastavitelná plocha není ještě stavební
pozemek
, tedy vymezený a určený k umístění stavby. Závěr:
Pozemek
zahrady ve funkčním celku u RD
jiného
vlastníka
skutečně nelze ocenit dle platné cenové mapy, ale pouze dle § 32 příslušné prováděcí vyhlášky zákona č.151/1997 Sb. Bohužel, např. při prodeji vlastníku zahrady vlastníku RD ocením dle § 32 vyhlášky a druhý den, kdy
se
vlastník RD a pozemku stane i vlastníkem zahrady musím stejný
pozemek
ocenit dle cenové mapy. Nemá žádný smysl zde hledat nějakou logiku či vazbu k trhu s nemovitostmi. Mimo jiné i proto např. mezinárodní oceňovací standardy zařazují ocenění dle zákona č.151/157 Sb. do standardu č.2, tedy netržní typ ocenění. Jo
se
f Slavíček
Dobrý den kolegové, Diskutovaný problém ještě rozšiřuji o rozdíl mezi funkčním celkem a jednotným funkčním celkem. Zároveň připojuji vyjádření paní ing. Scholzové k dotazům na toto téma. Předem děkuji za názory a příspěvky Zdeněk Tomíček Dotaz na ing. Scholzovou: Dobrý den paní inženýrko, Dovoluji si na Vás obrátit s odborným dotazem, který
se
týká ocenění pozemků, který vyplynul z disku
se
znalců v Libereckém kraji. Problém
se
týká ocenění pozemku v Praze. Předpoklad: 1. Jedná
se
o
pozemek
v obci, která má cenovou mapu a oceňovaný
pozemek
je ve skupině s vyznačenou cenou. 2.
Pozemek
je dle skutečnosti zahradou u rodinného domu. Přístup na
pozemek
je pouze přes zastavěný
pozemek
s rodinným domem. 3. Stavební
pozemek
a zahrada nemají stejného
vlastníka
. 4. Dle § 27
se
oceňují stavební pozemky podle cenové mapy. Zdůrazňuji stavební pozemky, které jsou specifikovány v zákoně 151/1997 Sb., v § 9 - členění pozemků. V tomto § jsou stavebními pozemky kromě jiných podle písmena a) odstavec 2 pozemky charakteru zahrady a ostatní ploch, které tvoří Jednotný funkční celek
se
stavbou
a pozemkem evidovaným v KN v druhu pozemku zastavěná plocha a nádvoří a jsou ve vlastnictví stejného subjektu. Dotaz k problematice: Pokud není
pozemek
v souladu s § 9 zákona stavebním pozemkem (není splněno vlastnictví), oceňuje
se
pozemek
dle § 27 vyhlášky. Předem děkuji za odpověď. Zdeněk Tomíček Před
se
da
se
kce KSZ Region Ještěd Liberec Odpověď: Podle stavebního zákona v zastavěném území obce mohou být pouze zastavěné pozemky a zastavitelné plochy. Jsou to tedy pozemky, na kterých lze umístit stavbu, pokud tam už nestojí. pokud by
pozemek
nebyl v cenové mapě, oceňoval by
se
jako funkční celek podle § 32/2. Ocenění je stejné jako u JFC, má stejné využití. Podle ustanovení § 9 zákona o oceňování majetku
se
pozemek
ocení násobkem výměry pozemku a ceny za m2 uvedené v cenové mapě, kterou vydala obec. Znalci nepřísluší rozhodovat o tom, zda obec zahrnula
pozemek
do cenové mapy oprávněně či neoprávněně. Toto rozhodování přísluší pouze obci a proto při pochybnostech o oprávněnosti zařazení pozemku do cenové mapy obce musí znalec postupovat podle § 27 odst. 4 vyhlášky. S pozdravem Ing. Vlasta Scholzová vedoucí oddělení Legislativa a metodika oceňování majetku
Narazila j
se
m na tuto situaci -
pozemek
veden v KN v druhu trvalý travní porost je platným územním plánem obce vymezen jako plocha veřejného prostranství - komunikace.
Pozemek
je tedy určen územním plánem k zastavění inženýrskou
stavbou
§ 9 odst. 4 vyhlášky ve znění 199/2014. Ve vyhlášce ve znění 441/2013 do 1.10.2014 nebyl problém - tehdy § 9 odst. 3 říká "....... je cena určená podle § 4 vynásobená koeficientem 0,30.....". Ve znění od 1.10.2014 (199/2014) je však v § 9 odst. 4 uvedeno ".......je cena určená podle § 4 odst. 1, vynásobená koeficientem 0,30.....". Tady nasává problém, že nelze použít § 4 odst. 3 a
pozemek
ocenit jako komunikaci. Došla j
se
m k závěru, že při použití § 4 odst. 1 v indexu polohy dám druh hlavní stavby - inženýrské stavby, a
pozemek
ocením takto. Protože je mě trochu divné proč to bylo do novely vyhlášky takto doplněno, prosím kolegy, kteří
se
s touto situací
se
tkali, o jejich názor jak tyto pozemky ocenit. Trochu to postrádá logiku, protože oceňujeme jinak, než kdyby ta komunikace již existovala a popřípadě na ni bylo vydáno územní rozhodnutí. Iva Bryknarová i.bryknarova@
se
znam.cz
Dobrý den kolegové, je vidět, že je potřeba
se
na problém podívat z nadhledu a s humorem. Protože si nemohu dovolit
se
řídit radou kolegy Slavíčka, tak
se
snažím
se
jednotlivými § prokousávat. Nevím jestli j
se
m taky nenarazil na paradoxní situaci a prosím o případné rozšíření mé nevědomosti. Pokud budu vycházet s již citovaného § 9, zákona, tak v odstavci 3 je stavebním pozemkem: 3. pozemky skutečně zastavěné stavbami bez ohledu na evidovaný stav v katastru nemovitostí. V tomto odstavci již není požadován jednotný funkční celek. Z toho mi vyplývá, že v obci s cenovou mapou budu
pozemek
, na kterém je postavena nemovitost cizího
vlastníka
oceňovat podle § 27.
Pozemek
, který je ve funkčním celku s touto nemovitostí (ne jednotný funkční celek) potom musím ocenit podle § 32, odstavec 2, protože
se
nejedná o stavební
pozemek
ve smyslu § 9, zákona 151/1997 Sb. Pomozte mi odhalit logiku. Dík Zdeněk Tomíček
Omlouvám
se
autorovi, pokud textová část citace ne zcela souhlasí originálem tištěné verze. Na první pohled informace ze světa sci-fi, ale zdání klame. Jedná
se
určitě o užitečný nápad, který může "tříbit znaleckou kulturu" i v našich končinách. Konkrétně: v posledních letech přibývá sporů s napadením znaleckého posudku znalce, určeného soudem. Málokdy znalec "najatý" nespokojenou stranou vůbec kontaktuje původního znalce (i když etický kodex znalce říká něco
jiného
), natož aby spolu probírali detailně sporné body. Pouze jednou j
se
m zažil, že soudce prováděl výslech obou znalců současně a povolil jim vzájemné otázky. Ale to je spíše bílá vrána, daleko od způsobu popisovaném kolegou z Velké Británie. Přitom i náš právní řád něco podobného umožňuje. Novela OSŘ (prohlášení znalce v doložce) umožňuje znalci stejné postavení, jako má znalec jmenovaný soudem. Co nám brání, abychom od počátku (pokud si např. každá strana zvolí svého znalce nebo
se
na nás strana obrátí již po jmenování znalce soudem) spolu jako znalci a kolegové probírali problematiku znaleckého úkolu a nacházeli styčné body? Odlišný pohled na věc není na závadu, alespoň si každý znovu probere svůj pohled na věc z
jiného
úhlu. Vždyť klienti stejně řadu informací zamlčí (pokud přímo vědomě nelžou), tak proč je nezískat i z druhé strany (je jedno, kdo mě ustanovil nebo objednal, znalec má být nezávislý a nestranný. Možná
se
mýlím, ale určitě by ubylo mnoho nedorozumění, zbytečné rivality a dokonce nesnášenlivosti mezi znalci. Něco
jiného
je totiž napadnou posudek kolegy (někdy i anonymně) než problém odborně a v klidu řešit osobně z očí do očí. Jo
se
f Slavíček
odpověď: 1) Problematika bytových a nebytových jednotek - dle NOZ jsou jednotky upraveny souběžně ve dvou právních režimech - jednak
se
zachovává původní režim dle zákona 72/1994 Sb. a v evidenci KN jsou i takto zapsány. Bude tomu i nadále, pokud vlastnící nezmění prohlášení
vlastníka
v režimu NOZ. KN sám o sobě není oprávněn zápisy měnit činit tak nebude. Vedle toho budou od 1.1.2014 vznikat jednotky dle NOZ (novým prohlášením, smlouvou o výstavbě, změnou prohlášení ....), které tak budou zapsány v vyznačeny v evidenci KN. POZOR - jednotka dle NOZ je věcí nemovitou (byt a podíl na společných částech nemovité věci jsou vzájemně spojené a neoddělitelné). Co
se
týče ocenění (Jak ocenit podle vyhl.č. 441/2014 Sb. bytové a nebytové jednotky ?), tato "dvoukolejnost" je řešena v § 52 vyhl. č.441/2013 Sb: „Ustanovení této vyhlášky o jednotce
se
použijí obdobně i na byt nebo nebytový prostor, které jsou vymezeny podle zákona o vlastnictví bytů jako jednotka, spolu
se
s nimi spojeným spoluvlastnickým podílem na společných částech domu, a pokud je s nimi spojeno vlastnictví k pozemku, tak i spolu
se
spoluvlastnickým podílem na tomto pozemku.“ 2) Problém s oceněním nemovitosti, kde je v celku (poznámka: ZOM zná pouze pojem jednotný funkční celek) více hlavních staveb. Problém je v neexistenci definice pojmu hlavní stavba. Jedná
se
o dlouhodobou praxí ustálený výraz, zejména ve spojení
se
stavebním zákonem. „Stavba hlavní vždy souvisí s funkčním určením stavebního pozemku a další stavby souboru staveb jsou buď podmiňující nebo doplňkové, které
se
stavbou
hlavní svým účelem a umístěním souvi
se
jí, a které zabezpečují funkčnost stavby hlavní (její uživatelnost) nebo doplňují základní funkci stavby hlavní.“ (Citace z Metodického doporučení odboru stavebního řádu Ministerstva pro místní rozvoj). Definice JFC dle zákona č.151/1997 Sb. „Jednotným funkčním celkem
se
rozumějí pozemky v druhu pozemku zahrady nebo ostatní plochy, které souvisle navazují na
pozemek
evidovaný v katastru nemovitostí v druhu pozemku zastavěná plocha a nádvoří
se
stavbou
,
se
společným účelem jejich využití. V jednotném funkčním celku může být i více pozemků druhu pozemku zastavěná plocha a nádvoří.“ Z definice JFC jednoznačně vyplývá jeden účel využití v JFC, nemůže zde být více hlavních staveb. Bohužel „Komentář MF ČR k určení indexu polohy podle přílohy č. 3, tabulka č. 3 a 4“ v odst.5) určuje postup pro ocenění pozemku (POZOR - nikoliv stavby), kde předpokládá v JFC více hlavních staveb, pro které nelze určit jeden účel užití. To je ale v rozporu z definicí v ZOM. Dle mého názoru
se
v tom případě nejedná o JFC, ale o jednotlivé pozemky (nebo
pozemek
) s více stavbami rozdílného využití. Tyto stavby by
se
tedy logicky měly ocenit rozdílným koeficientem pp. V příloze č. 3, tabulka č. 3 a 4“ je znak č.1 nazván „Druh a účel užití stavby“, ale matoucí je zde popis pásma „Druh hlavní stavby v jednotném funkčním celku“. Podle popisu ale nemohu z ocenění vyloučit stavební pozemky s jednou nebo více stavbami, které netvoří žádný funkční celek. Řešení 2a):
Pozemek
tedy ocením dle „Komentáře MF ČR k určení indexu polohy podle přílohy č. 3, tabulka č. 3 a 4“ odst.4, příp.5). Jednotlivé stavby ocením příslušným koeficientem pp dle jejich skutečného účelu užití. Řešení 2b): Pokud
se
jedná o soubor pozemků s více hlavními stavbami (např. větší tovární areál), lze ve většině případů vymezit několik JFC (tedy vždy hlavní stavbu a k tomu příslušný soubor pozemků), každý s jiným společným účelem jejich využití. Oceňovací software NemKalk umí oba typy výpočtů řešit jednoduše a elegantně přímo ve formuláři staveb, není třeba komplikovat výpočty nějakým zadáváním dalších částí posudku. Naše diskusní fórum neslouží k řešení případných nedostatků jiných oceňovacích software. Snad je odpověď vyčerpávající i přes existující rozpory mezi ZOM a jeho prováděcí vyhláškou. Jo
se
f Slavíček
Ocenění pozemku podle cenové mapy.
Pozemek
zahrady není podle § 9 odst.1a)2 stavebním pozemkem (není splněno vlastnictví).
Pozemek
zahrady je podle § 9 odst.1a)1 stavebním nezastavěným pozemkem určeným k zastavění územním plánem. Z tohoto důvodu
se
ocení podle cenové mapy § 27. Zdeněk Bartoš
Jak ocenit podle vyhl.č. 441/2014 Sb. bytové a nebytové jednotky. Zjistila j
se
m že KÚ v okolí mají v evidenci jen zápisy podle zákona o vlastnictví bytů. Z KÚ ,pracoviště Havlíčkův Brod mi dokonce sdělil, že neví o tom, že by měli provádět změny v evidenci . Podnět k novému zápisu spoluvlastnického podílu by mu
se
l vycházet z nového prohlášení
vlastníka
. Problém s oceněním nemovitosti, kde je v celku více hlavních staveb. Podle programátora PLUTO-OLT je možné na začátku posudku zadat části posudku , ale v různých částech kú, nastavit ceny pozemků a doplnit v těchto částech stavby, které
se
na pozemcích nachází. Zajímal by mě názor váš názor, protože už mám požadavek na toto ocenění. Děkuji, s pozdravem Vaněčková.
Dobrý den všem Mám zadání ocenit věcné břemeno vedení podzemní elektrické přípojky k RD , která kříží lesní
pozemek
( lesy ČR)- dle vyhlášky Dle mého pohledu nemůžu využít §39b - protože ten
se
týká výhradně silničních pozemků. Ocenění bych tedy provedl podle §39a, čl. 2 odst a- simulované nájemné Proto tento postup je nutné ocenit vlastní přípojku. Můj dotaz je následující : Celá přípojka má několik
se
t metrů, křížení lesního pozemku je však pouze cca 25m. Do výpočtu ceny přípojky dávám celou délku přípojky nebo pouze délku křížení s pozemkem ?? Pokud by to byla první možnost tak cena VB bude neúměrně vysoká díky všem za názor
Reakce na předchozí příspěvek Ing. Zdeňka Tomíčka. Už mě moc nebaví diskutovat je ve dvou, zajímá mě názor i ostatních kolegů či kolegyň. Omlouvám
se
, jestli
se
někdo cítí dotčen humorným odlehčením, zůstanu raději úředně suchý. Zdeněk
se
ptá na odhalení logiky. Matematická logika naštěstí umožňuje nekompromisní a přesný výklad zákona a prováděcí vyhlášky, viz grafické znázornění na dvou příkladech. Logika říká, že zbytkový
pozemek
v modelovém příklad Ing. Tomíčka (v příloze případ č.2), musím ocenit dle § 32 odst.1, nikoliv dle § 32 odst.2. Pokud mám na mysli „
se
lskou logiku“ ve smyslu otázky jak to, že dva shodné pozemky vedle
se
be mají rozdílnou cenu, míchám hrušky s jablky. Ocenění dle zákona č.151/1997 Sb. dle jeho prováděcí vyhlášky je „netržním typem“ ocenění, které v některých mezních situacích nemusí odpovídat „tržnímu typu“ ocenění. Pokud si jako znalec uvědomím tuto zásadní skutečnost, mám „čistou hlavu“ a netrápím
se
rozdílem, stejně většinou nic nevymyslím. Jo
se
f Slavíček, k témat snad již naposled
Spolek soudních znalců České republiky
Laická veřejnost
Úvod
Informace o spolku
Kontakty na členy
Kontakty
na spolupracující osoby
Dotazy a informace
HOR webdesign
login
genet:0.089